SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

NİKAH BAHSİ

<< 2128 >>

NUMARALI HADİS-İ ŞERİF:

 

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الصَّبَّاحِ الْبَزَّازُ حَدَّثَنَا شَرِيكٌ عَنْ مَنْصُورٍ عَنْ طَلْحَةَ عَنْ خَيْثَمَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ أَمَرَنِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ أُدْخِلَ امْرَأَةً عَلَى زَوْجِهَا قَبْلَ أَنْ يُعْطِيَهَا شَيْئًا

 

قَالَ أَبُو دَاوُد وَخَيْثَمَةُ لَمْ يَسْمَعْ مِنْ عَائِشَةَ

 

Âişe (r.anha)'dan; demiştir ki:

 

"Resûlullah (s.a.v.) bir kadını (mehir olarak) bir şey vermeden önce kocasının yanına sokmamı bana emretti.

 

 

İbn Mâce, nikâh; Beyhakî, es-Sünenü'I-kübrâ, VII, 253.

 

Ebu Davud dedi ki: Hayseme Hz. Âişe'den hiç bir zaman hadis işitmemiştir.

 

İzah:

Bu hadis, bir kimsenin hanımına mehir olarak hiç bir şey  vermeden zifafa girebileceğim, mehir  eline geçmediği için kadının zifafa girmekten imtina' etmeye hakkı olmadığım söyle­yen Hanefi ulemasının ve taraftarlarının delilidir.

 

Beyhakî bu hadisi muttasıl olarak rivayet etmişken başkaları mürsel olarak rivayet etmişlerdir. Ve hadis iki cihetten zayıftır.

 

1- Senedinde Şerik vardır. Şerik, ulema tarafından cerh edilmiştir.

 

2- Hadisin senedinde bulunan Hayseme aslında Hz. Âişe'den hiç ha­dis duymadığı halde bu hadisi Hz. Âişe'den duymuş gibi nakletmiştir. Bu durum, hadisin münkati' olduğunu göstermektedir.

 

Gerçekten tek başına mütalaa edilidği takdirde bu hadisin zayıf oldu­ğu ortaya çıkarsa da, 2117 numaralı hadis-i şerif bu hadisi teyid ve takviye ettiğinden zayıflıktan kurtulup hasen derecesine yükseldiği görülmektedir.